Tips van yogawebsites om met yoga de koude winterdagen door te komen

Afgelopen vrijdag was Nederland echt in de ban van de winter. Vanuit Canada waar de sneeuw tot het maximum tot mijn dijbeen hoog kwam, althans in de gedeeltes waar wij waren geweest, kwam dit nog al absurt over. Gladheid, sneeuw en heel Nederland is in rep en roer. Ongelukken waren niet te tellen. En wij reden ondertussen of iets eerder door een “sneeuwstorm” en er werd gewaarschuwd voor ijzel, maar daar loopt het allemaal vlekkenloos en waren er geen problemen. Maar goed wij kennen ook niet die winters niet (of niet meer, helaas) en weten dan wellicht daar ook niet goed mee om te gaan.

Wel was het akelig koud in Nederland, althans dat vernam ik van mensen om mij heen en de nieuwsberichten. Ook wij hadden kou ervaren, -26 graden was het absolute minimum wat we hadden meegemaakt. Eerlijk, het viel best mee. Het was gelukkig niet die  waterkou zoals wat wij hier kennen en wat door merg en been gaat

Naast thermokleding en jezelf verder lekker warm houden, was ik benieuwd of de grotere yogablogs of –websites artikelen hadden besteed aan het warm houden door middel van yoga. Zodoende kwam ik een aantal websites tegen die wellicht handig zijn voor de volgende momenten die jij, onze lezer, wellicht prettig vindt om uit te proberen en waar ik wel wat baat bij heb gehad.

De top 3:

  1. Yogajournal.com. Deze website heeft een post met  9 poses die helpen bij het opwarmen tijdens de koude winterdagen. Het valt binnen de slow yoga en heeft makkelijke plaatjes om de poses op te volgen en ook met een beschrijving erbij in het Engels. Wel worden in de eerste paar poses attributen gebruikt, zoals 2 blokken.
  1. Yogajournal.com. Een andere sessie van dezelfde website, maar met een andere routine. Namelijk met 8 poses. Wel heeft het naar mijn mening een iets betere beschrijving, in het Engels, maar niet in te moeilijke termen.
  1. Organicauthority.com. Helaas weer een Engelse website, maar wel met slechts vijf houdingen. Wel staat er bij elke houding geen foto, maar is er een linkje naar de verdere uitleg per houding. Erg prettig om meer te weten over de houding en hoe die uit te voeren. Het is een kortere routine, maar heeft wel wat meer voorbereidingstijd nodig op die manier. Ik had dat in ieder geval zo ervaren, door dat er een grotere lap tekst bij stond in vergelijking bij de andere houdingen. Aan de andere kant kan dat ook weer als positief ervaren worden natuurlijk!