Update Personal Body Plan – Didi #5

LOGO PBPPBP Update #5 Flashback en toekomst.

In Update #4 heb je mijn terugblik op een half jaar Personal Body Plan kunnen lezen. Maar de grote vraag blijft ga ik wel of niet door met PBP? 

Dat wil jij vast weten 😉 Lees snel verder!

bron foto: personalbodyplan

Toekomst:
Ik ben nog niet daar waar ik wil zijn, op alle vier de pijlers van PBP.

  • Voeding: Na een half jaar heb ik nog niet mijn perfecte balans gevonden. Ik verdwaal soms nog tussen te streng en alle remmen los. Ik houd ook gewoon onwijs veel van eten. Ook vind ik het komen aan voldoende eiwitten lastig. Zeker met de contrasterende adviezen die er te vinden zijn als je bijvoorbeeld PBP vergelijkt met “De Green Happiness”.
    Het doel voor het komende half jaar is om een goede balans te vinden, de welbekende 80/20 regel. Ook zou ik moeten experimenteren wat het weglaten of toevoegen van verschillende voedingsmiddelen voor effect op mij heeft.
  • Gedrag: Oei dat was echt een confrontatie met mijzelf. Ik loop namelijk giga/mega/enorm/gigantisch achter met het maken van de gedragslessen die elke dag klaar staan. Het is de bedoeling dat je elke dag één les leest en de bijbehorende challange maakt. De eerste week ging dat best prima, daarna liep ik een paar dagen achter en zei mijn coach dat ik deze ook altijd later op een ander moment kon invullen/invoeren. En toen kwam de klad er in! Het is niet zozeer dat ik ze niet wil maken, maar het moet perfect!! “Jep”…. mijn welbekende valkuil. En hoewel je tijdens PBP ook leert dat “streven naar perfectie, is streven naar falen” is. Sommige gewoontes zijn net zo hardnekkig als de kalk in de badkamer wat je er maar niet afkrijgt 😉
    Doel voor het komende half jaar: eigenlijk is het een levensles voor mijn hele leven op veel gebieden: wat ik vandaag wil/moet doen, doe ik vandaag. Net als die berg afwas, hoe langer je wacht hoe meer het wordt, doe je elke dag een beetje, dan is het zo gedaan (tenzij je net een 5-gangen diner bereid hebt, er blijven uitzonderingen;) ).
  • Herstel: Dit ging eigenlijk best heel goed, ik kon goed aanvoelen als mijn lichaam extra rust nodig had, ik ging niet over mijn grenzen heen. Maar vind het ook lastig om de grens op te zoeken, om mijzelf net dat beetje meer te pushen.
    Doel voor het komende half jaar: eigenlijk is het best contra voor herstel, maar mijzelf net dat beetje verder pushen binnen mijn grenzen. En als ik dan rust/herstel ook echt daar de tijd voor neem. En niet (in mijn hoofd) nog 101 andere dingen tegelijk doe.
  • Training: de grootste verandering heb ik gemaakt op dit gebied. Van “Yogi-meisje” naar “Fitgirl” is een brug te ver 😉 Maar liep ik eerst nog onzeker in de Gym en moest ik echt moed verzamelen om in het “krachthonk” tussen de mannen te staan nu sta ik er bijna (vol confedent). Zo pakte ik een keer een touw van een katrol, toen bleek dat daar een andere jongen nog mee bezig was, maar een setje deed en net met de andere oefening bezig was. Hij zei: “wat doe jij nou?” en ik keek hem echt vol verbazing aan, met een resting bitch face en dacht waar bemoei jij je mee? Toen hij het uitlegde stond ik met rode wangen en een mond vol tanden. “Oeps” en bood mijn verontschuldigingen aan. Daarna vroeg hij oprecht geïnteresseerd welke oefeningen ik aan het doen was en gaf hij nog een paar tips. Het lukte mij alleen niet altijd om elke training te doen zoals aangegeven op de app, zo trainde ik de ene week drie keer, en de andere week helemaal niet.
    Doel voor het komende half jaar: het “ouderwetse” Rust-reinheid-regelmaat. Ik weet nog steeds niet helemaal wat een handige indeling is, wanneer naar Yoga, wanneer en hoe laat trainen. Voorbereiding is het halve werk, dus ik wil komende periode twee schema’s uitproberen om te kijken wat het beste werkt. En niet op het laatste moment kijken of het nog lukt om die dag te trainen.

 

Conclusie:

Heeft het mij gebracht wat ik wilde? Dan zou eerst de vraag moeten zijn, wat waren mij verwachtingen?
Stiekem hoopte ik dat PBP als een soort toverdrankje werkte en de #debesteversievanjezelf als een toverspreuk zou werken en ik na zes maanden ook echt de beste versie van mezelf zou zijn.
Dat mijn leven op orde is. (Lees: gezond eten, vier keer per week knallen in de gym, een perfect huishouden, gelukkig in de liefde, en die skinny bitch summer-body). Kijk dat is dus niet helemaal reëel voor mij. Ik ben soms eigenlijk ook best gelukkig in die rommelige chaos, ik heb geleerd om van mijn lichaam te houden hoe het nu is en mijn imperfecties te accepteren. Maar ik hoop voor het komende half jaar dat ik op vele gebieden kan groeien; mentaal/fysiek/emotioneel, “Ja, ik blijf toch die spirituele Yogini 😉 met nog een half jaar PBP zonder coach, zodat ik nog een beetje geld over houd, mocht ik dan toch zomaar toevallig die bikini-body hebben, ik die kan showen… Op een zonnig Ibiza lijkt mij wel wat!

Ps. Er is nog heel veel te schrijven en met jullie te delen over Personal Body Plan, super leuk als je mijn proces blijft volgende het komende half jaar. Wil je geen update missen? Like ons dan op Facebook of Instagram, zo blijf je altijd op de hoogte.

 

Liefs Didi

This entry was posted in Balans.