Zeven doelen voor 2017!

 

Persoonlijke doelen , wat is er persoonlijk aan op het moment als je ze deelt op een blog. Ze zijn dan per definitie niet meer persoonlijk en daarnaast het risico dat als je het niet haalt, het een nog ergere blamage is. Genoeg redenen om het voor jezelf te houden, maar ook om in mijn eigen vertrouwde comfort zone te blijven. Kortom het geweifel en getwijfel nam toe gedurende de maand januari vorderde.

Toch heb ik ervoor gekozen om ze met je te delen. Ik ben afgestapt van het goede voornemen, die je doet op 31 december of 1 januari. In tegenstelling tot voorgaande jaren heb ik een maand de tijd genomen om te bedenken wat 2017 voor mij gaat betekenen. De blog is daar altijd bij mij in het achterhoofd gebleven, ik wil namelijk dat we groeien, maar ook meer terug aansluiting bij wat voor ons of mij, om voor mezelf te schrijven, goed voelt en waar voor we staan.

In deze blogpost worden mijn zeven dromen of doelen voor 2017 omschreven. Mijn jel of motto wordt dan ook: het streven naar de zeven! Niet dat ik dan een volmaakter mens ben, maar wel een voldaner mens, althans dat hoop ik;).

1.Hardlopen oppakken.
Niet om af te vallen of iets anders, maar puur om de endorfine los te maken en weer te kunnen genieten van het lopen. Het was vallen en opstaan met hardlopen, nog steeds speelt mijn enkel een grote rol bij dit. Er zijn dagen dat het gaat en er zijn dagen dat ik denk waarom zit dan ding überhaupt aan mijn been. Voor de mensen die dit nu lezen en ongerust worden, no worries ik snap heus wel het nut van een enkel ;). Eerst wil ik wat minder curvy, om het zo maar te noemen, worden voordat ik het helemaal weer ga opbouwen. Het lijkt mij op dit moment niet echt een strak plan om zo te beginnen. De poutine uit Canada is namelijk erg op mijn heupen gaan zitten.

 2. Meer yoga in mijn wekelijkse schema
Je zou zeggen je hebt een blog er over en je vind het leuk, volg dan ook wat meer lessen en kom van die Youtube-mat af. Op dit moment is het zo’n geren en gevlieg dat ik daar nog niet de rust voor heb gevonden. Dus ik moet nu aan een agenda en planning werken waar ik wel de rust kan pakken. Als iemand een goed idee heeft voor een wekelijkse indeling let me know;). Dit heeft ook te maken met een nieuwe blogpostserie die ik bedacht heb, namelijk yogadagboek. Een keer per “mijn” week een beschrijving van hoe ik een les heb beleefd en welke gedachten er door mijn hoofd zijn gegaan. Wellicht dat jij als medeleerling er wel herkenning uithaalt of juist totaal niet. Meer de dialoog aangaan met de lezers, dus met jou, zou ik graag willen.

3. Cliché, maar waar: fitter worden
Ok, reageer op Facebook als dit niet op je lijstje staat, want volgens mij denkt een gros van de mensen dit zodra het nieuwe jaar begonnen is. Ik heb dit gekoppeld aan puntje 1, zodat er nog enigszins een stok achter de deur is, naast de blogposts met foto’s die komen en waardoor de blog ook die functie heeft. Ik ben nog opzoek naar manier hoe ik dit ga aanpakken. Stap 1, het fitnessabonnement weer aangaan, is al afgevinkt van mijn lijstje, nu nog een routine. Ik speel met de gedachte van een retake van Personal Body Plan, omdat ik merkte dat de basis wel goed is/was. Het lag dus meer aan mij dan het programma. Gelukkig bestaan daarvoor second chances in het leven. Maar goed dit ben ik nog aan het bekijken.

4. Plannen
Tot zover dus het gedeelte health, nu stappen we over naar mind. Zo zie je maar de categorieen van de blog zijn blijkbaar ook toepasbaar op mijn doelen. 2017 wordt voor mij het jaar van echt plannen, huiswerk, studeren, sporten en bloggen. Ik ben nog al van last minute, maar vanaf nu wil ik het rustiger hebben in mijn hoofd. Op die manier ook tijd hebben om nieuwe dingen te ontdekken. Dit probeer ik al een maandje en moet zeggen: het werkt echt. Natuurlijk weet iedereen dit al, maar het is lastiger soms dan gedacht. Zeker in combinatie met perfectionistische trekjes;).

5. Niet meer ergeren
Lastig, maar toch is dit voor mijzelf een belangrijk puntje. Dat Trump president is geworden van Amerika, ga ik proberen los te laten. Als hij de wereld op zijn kop wil zetten, be my
guest.  Dit betekent overigens niet dat ik het eens ben met zijn besluiten! Als mijn mat scheef ligt op de grond en zodat het niet in lijn ligt met andere matjes tijdens de les, “Let it go” zoals Elsa zou zeggen.Good old Disney met de toepasselijke nummers. Het is niet zo dat ik als Jan Mulder met zijn top vijf ergernissen dagelijks door het leven loop, maar soms merk ik dat ik me ergens aan erger. Dat wil ik niet meer. Nu wordt het dan omgezet naar een few of my favorite things.

6. Meer complimenten geven.
Dit schiet er soms bij in, maar het schijnt zo belangrijk te zijn voor mensen als je een onverwacht compliment krijgt. Nu probeer ik het al bij de caissières van de supermarkt. Ik weet zelf hoe naar het is als klanten op een automatische piloot bij je aan de kassa staan, geen pretje.

7. Meer lezen.
Sinds ik studeer is mijn liefde voor het boek afgenomen. Misschien omdat ik nu bedragen neerleg voor boeken, waardoor mijn studentenbudget huilt, maar hoogst waarschijnlijk doordat ik al zoveel moet lezen. Moet lezen, daar schrijf ik het zelf al. Zodra iets moeten wordt, wordt het haast ondraaglijk om het te doen. Zo ook plezier-lezen, zoals ik het voor mijzelf heb genoemd, dit doe ik ook niet meer voor de fun. Mijn liefde voor de literatuur komt langzamerhand weer terug. Door te plannen (zie eerder puntje) kan ik dus ook meer rust creëren door de leesmomenten terug te brengen in mijn leven. Netflix is voor mij niet altijd chill, het is vaak een vlucht. Een vlucht voor een deadline of een gedachten. Door tijd te nemen en Netflix even minder vaak te kijken, hoop ik dat ik en mijn boeken weer terug on speaking of reading terms komen.

Dit waren ze dan, mijn doelen voor 2017. Inspired of heb je tips? Let us know!
Dank voor het lezen! With love, Annette